İllüzyonel pazarlama, dijitalin yeni normal olduğu bir dünyada tüketicilerin bilinçaltına hitap ederek etkileşime ikna etmenin yeni tekniklerini aktarmaktadır.
Kitap, illüzyonel pazarlama yaklaşımını etkinliğini kanıtlamış hikayeleştirme (storytelling), kullanıcı deneyimi (user experince-UX) ve oyunlaştırma (gamification) teknikleri kullanarak tüketicileri markanıza bağlamayı ve müşteri sadakatini arttırmayı vaadediyor.
Pazarlamada insan odaklı davranışşal psikolojiden yararlanıldığı pazarlama 4.0 karmasında illüzyonel pazarlama; tüketicilerin bilinçli dikkatini çekmenin gittikçe zorlaştığı gerçeğinden hareketle bilinçaltına yani eski beyine hitap etme düşüncesine dayanmaktadır.
Kitap, dijital devrimde büyük resim, dijitalleşen dünyada markaların yeni sorunları, yeni silahları, illüzyonel pazarlama, hikayeleştirme, kullanıcı deneyimi, oyunlaştırma bölümlerinden oluşmaktadır. İlk olarak, dijitalleşmenin asıl vaadinin ne olduğu ve henüz çok başında olduğumuz bilgi çağında, bizi nelerin beklediğine dair ipuçları verilmektedir. Ardından bilgi okyanusları içinde tüketicilerin aktif ve bilinçli olarak dikkatini çekmenin zorlaştığı 'dikkat ekonomisi' anlatılmaktadır. Markaların bu çağda yaşadığı yeni zorluklar, pazarlamada tümüyle etkisizleşen teknikler ve yeni yönelimler incelenmektedir. Son olarak, "illüzyonel pazarlama teknikleri" olarak adlandırılan, markaların takım çantasındaki yeni araçlar, güncel örnekler ve eğlenceli bir üslupla incelenmektedir.
Arka Kapak
“Pazarlama biliminde son dönemde öne çıkan davranışsal psikolojinin
önemini ortaya koyan İllüzyonel Pazarlama kitabı, güncel örnekleriyle
akademik dünyaya ve iş çevrelerine yeni çağda pazarlama pratiklerini bir
kılavuz niteliğinde anlatıyor...”
Marmara Üniversitesi; Prof. Dr. Serdar Pirtini
“Bu kitap size tüketicilerin bilinçaltına hitap etmeniz için
nedensellik, analiz ve ispatların ötesinde derinlemesine teknikler sunan
eşsiz bir kılavuz niteliğinde.”
Chief Scientist, Lithium Teknoloji; Dr. Michael Wu
“Dijitalleşmede gelecek yok! Çünkü gelecek zaten tamamen dijital...”
dediğimiz şu günlerde, tam zamanında geldi İllüzyonel
Pazarlama!Pazarlamanın P’siyle alakası olmadığını düşünenler dahi
okumalı!..”
Fütürist; Ufuk Tarhan
“Birçok kaynak yakın gelecekte tükenecek, bunlar arasında akaryakıt,
su ve dikkatimiz sayılabilir. Evet dikkat ekonomisi çağındayız ve
insanların zamanı, odağı ve dikkati hiçbir dönem olmadığı kadar
kısa.Peki, pazarlamanın olmazsa olmazı iletişim kanallarında bunu nasıl
sağlayacağız? Çokça deneyim, biraz hikâyeler ve azıcık oyun; bence
İllüzyonel Pazarlama için müthiş bir tarif. İnsanoğlu kadar eski olan bu
yaklaşımlar günümüzdeki pazarlama iletişimlerinin tekdüzeliğini
bitirecek ve geleceğini kurtaracak! Nasıl derseniz, kitabı çevirmeye
başlayın, Adnan Ertemel hocamız size anlatsın.”
Oyunlaştırma kitabı yazarı; Ercan Altuğ Yılmaz
“Sadece pazarlama alanındaki insanları değil, pazarlamaya ilgi duyan
herkesi içine çekecek, onlara yeni pencereler açacak bir kitap olmuş.
Başta yazarı olmak üzere emeği geçen herkesin eline ve yüreğine sağlık.”
Yazar; Sinan Sülün
“Elinizdeki kitap dijitalleşme farklı boyutlara evrilirken işin
mutfağından teknikleri öğrenmek, nereden nasıl başlayacağım sorularına
cevap almak için en doğru kaynak.”
Google Developer Expert on UX; Oytun Eren Şengül
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder