7 Nisan 2011 Perşembe

E-Öğrenme

Görsel ve işitsel araçların bir anda kullanıldığı e-öğrenme içerikleri daha etkin ve kalıcı bir içerik sağlamaktadır. E-Öğrenmede en kritik konu eğitimleri bireylerin öğrenme süreçlerine uygun yöntemler kullanarak tasarlamaktır. Başarılı e-öğrenme içerikleri ögrenmenin gerçekleşmesi için gereken psikolojik ve pedagojik olayları harekete geçiren nitelikte olmalıdır. Konfüçyüs'ün deyimiyle işittiğimi unuturum, gördüğümü anımsarım, yaptığımı öğrenirim e-öğrenmede ses ve görsellerin birlikte kullanılarak farklı öğrenme süreçlerine hitap etmesi gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır.
E-Öğrenmede görsel kullanmak:
  • Öğrenenin aldığı derse güdülenmesini sağlar, motivasyonu arttırır.
  • Öğrenenin ders boyunca dikkatini aynı düzeyde tutmasını sağlar, konsantrasyonu arttırır.
  • Eğitimdeki kavramsal bilgilerin somutlaştırılmasını sağlar.
  • Karmaşık kavramların birleştirilmesini sağlar.
  • Kişinin gerçek hayatta karşısına çıkabilecek benzetmeler sunar.
  • Bilgiyi ilişkilendirerek hatırlanmasını kolaylaştırır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder