E-Öğrenmede görsel kullanımında dikkat edilmesi gereken temalar: uygunluk, doğruluk, sadelik ve görsel tasarım ilkelerine uygunluk olarak sınıflandırılmaktadır.
1.Uygunluk: Kullanılan görsel eğitimin hedefine uygun olmalıdır. Amaca yönelik olarak kullanılan görsel öğelerin kullanımı öğrenmeyi kolaylaştırır. Amaçsızca kullanılan görsel, dikkatin dağılmasına, derse yoğunlaşamamaya ve eğitimden kopmaya neden olabilir. Konuyla doğrudan ilişkili ve gerçektende eğitimle pekiştirilmek istenen temel konunun fikrin ya da sürecin daha iyi anlaşılmasını sağlayacak nitelikteki görsel öğelerin kullanılmasının, e-öğrenme için kritik bir konu olduğunu söyleyebiliriz.
2. Doğruluk: Kullanılan görsel öğe verilmek isteneni doğrulamalıdır. Kalıcı olabilecek bir yanlış anlamayı ortadan kaldırabilmek için doğruluk önemli bir etkendir.
3. Sadelik: Materyal sade olmalıdır. Gereginden fazla görsel öğe kullanımı öğrenmeyi zorlaştırabilir.
4. Görsel tasarım ilkelerine uygunluk: Görsel öğenin temel grafik tasarım ilkelerine uygun olması gerekmektedir. Hizalama, denge, vurgulama, hareket, oran, yakınlık, tekrarlama ve birlik olguları ekran bileşenlerine görsel bir tutarlılık sağlamalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder