23 Mayıs 2011 Pazartesi

E-Eğitim Üretimi

Amacınızı netleştirin!
Gerçekte e-eğitimler ile asıl hedeflenen performansın artırılmasıdır. Ancak, e-eğitim günümüzde performansı artırmaktan ziyade, mevcut içeriği aktarmaya odaklı olmalarından kaynaklanmaktadır. Dolayısıyla, en başta üretilmesi gereken e-eğitim ile neyin hedeflendiği net bir şekilde belirlenmelidir. Eğitimin asıl hedefi performans hedefleri çerçevesinde belirlenmelidir. Bu performans hedefleri çerçevesinde e-eğitim içerigi netleştirilir ve eğer gerekiyorsa, ek performans arttırıcı önlemler düşünülebilir.
E-Eğitim Türleri:
1.Bilgiye Yönelik Eğitimler
Performans arttırım beklentisi bulunmamaktadır. Sadece bilgi vermek amaçlanmıştır. Bu eğitim türüne yeni ürünleri veya belli bir konuda mevzuatı tanıtan, ya da bir yazılımın yeni özelliklerini ele alan e-eğitimleri örnek olarak verebiliriz.
2. Yönteme Yönelik Eğitimler
Bu tür eğitimlerde bir çalışanın işini yaparken sıklıkla tekrar etmek zorunda olduğu adımları anlatan eğitimleri; örneğin kuruma özgü bir yazılımda bir işlemin nasıl yapılacağını ele alan eğitimleri örnek olarak verebiliriz.
3. Problemin Çözümüne Yönelik Eğitimler
Bu tür eğitimlerde adım adım izlenmesi gereken bir prosedürden ziyade problemi çözmeye yönelik prensipler vardır. Satış ve müşteri ilişkileri eğitimleri bu türe örnek olarak verilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder