Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel okullarımızda öğrencilerin ilköğretim çağından itibaren kullanımına sunulan "bilgisayar destekli eğitim materyalleri", ödevlerin elektronik ortamda yapılabilmesi, yeni kuşağın ilköğretimden itibaren elektronik ortamdaki öğrenim süreçlerine alışkın olmasını sağlamaktadır. Bu kuşak elektronik eğitim süreçlerini daha sonra iş hayatında da kulanmaya sıcak bakmaktadır, bu duruma zaman ve mekandan bağımsızlık, tekrar edilebilirlik, simulasyonlarla zenginleştirildiği için kolay anlaşılırlık durumları etkilemekte ve tercih edilnesini sağlamaktadır.
Yeni kuşak, içerisinde birden çok alternatif yol tanıyan ve her yol içerisinde alınabilecek bireysel kararların sonuçlarını canlı olarak görebilecekleri, görülen sonuçlara dair analizleri rahatlıkla yapıp yeni bir karar alma ve yeni bir yol öğrenecekleri, sonuçlara bağlı olarak mantıksal geri dönütleri görüp bilinçli şekilde kendilerinin yönlendirebileceği yollarla oluşturabilecekleri platformları tercih etmektedirler.
Ayrıca internet bazlı sosyal medyanın yeni kuşağın hayatında önemli bir yeri bulunmaktadır. Bir bilginin paylaşılması konusunda facebook, twitter gibi sosyal medya araçlarının önemi büyüktür. Bilgi ve tecrübeyi bir sosyal platformda aynı anda paylaşabilmek, bu yeni tecrübeye dair fikrini önemsedikleri grubun geri dönüşlerini hızlıca alabilmek Y kuşağı için önem arzetmektedir. Sosyal medya, tecrübelere dair objektif yorumları alabilmeleri, tüm yalınlığıyla akranlarının aynı tecrübeye ya da bilgiye dair düşündüklerini görüp buna göre bilgiyi koruma ya da görmezden gelme yolunu seçtikleri alanı ifade etmektedir. Dolayısıyla sosyal medya, 2010 yılında Y kuşağı için eğitim faaliyetlerinin de henüz yeterince varlığı kabul edilmemiş ama ağırlığı hissedilen tarafını oluşturmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder